Bærekraftsrapport 2022: Kontinuerlig fremgang mot en grønnere verden.

22. feb. 2023

NKT har gitt ut sin bærekraftsrapport for 2022, som viser en reduksjon på 20 % i CO2-utslipp fra 2021, økt mangfold i arbeidsstyrken og bedre sikkerhetsprestasjoner sammenlignet med fjoråret.

Cable Hanging Over Sea Water
- Vi har fortsatt å drive vår virksomhet med et sterkt fokus på bærekraft samtidig som vi bygger infrastrukturen som er sentral for det grønne skiftet. Som en sentral aktør i kraftkabelindustrien er det naturlig å vise vei mot en mer bærekraftig fremtid. Jeg er fornøyd med fremgangen i vår bærekraftsreise og ser frem til å fortsette i 2023, sier administrerende direktør Alexander Kara.

Som en del av reisen NKT har engasjert seg i initiativer og diskusjoner med viktige interessenter på tvers av kraftkabelindustrien for å fremskynde utviklingen mot en mer bærekraftig fremtid. NKT var en av grunnleggerne av Powering Net Zero Pact sammen med andre selskaper for å avkarbonisere energisektoren, og på COP27 fremhevet NKT behovet for mer effektive godkjennings- og anbudsprosesser for fornybare energiprosjekter.

Les hele bærekraftsrapporten her: