Finn riktige NKT-kontakter for din region her.

Europacable kvalitetskontroll av CPR merking og Ytelseserklæring

3. mar. 2021

Europacable presenterer CPR-GUIDEN: En fullstendig guide for å kontrollere at etiketten og Ytelseserklæring (DoP) er i henhold til kravene

CPR
Uansett hvilken rolle du har i næringskjeden - grossist, rådgiver eller installatør - har du presise juridiske ansvar knyttet til overholdelse av Byggevareforordningen.
Etiketten - vanligvis festet til kabelen eller emballasjen - inneholder all relevant informasjon for å ta en kvalifisert beslutning om egenskapene, samt sporbarheten til produsenten, og det angitte sertifiseringsorganet. Ytelseserklæring (DoP) må gjøres tilgjengelig på lokalt språk enten på papir eller digitalt.
Last ned sjekklisten for samsvar med trinnene som alle innkjøpere av kabel bør følge for å være sikker på at dokumentasjonen / etiketten er i full overensstemmelse med Byggevareforordningen.

Low voltage cable being tested in accordance with CPR regulations
CPR
Europacable representerer ledende lednings- og kabelprodusenter i Europa. Medlemmer av Europacable er verdens største kabelfabrikanter, som bidrar med ledende global teknologi, samt spesialiserte små og mellomstore bedrifter i hele Europa.
Alle medlemmer av Europacable har signert selskapets Industry Charter.

NKT Nyhetsbrev

Registrer deg nå for vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert.

Følg oss

Rettferdig, bærekraftig - og ansvarlig